keskiviikko 27. helmikuuta 2013

Afrikkalaisia kukkia

Näin eräässä toisessa blogissa kuvan vauvan peitosta, joka oli tehty virkatuista afrikkalaisista kukista. Sukuun on tulossa pian vauva ja päätin tehdä uudelle tulokkaalle samanlaisen peiton. Vauvan äiti pitää kuulemani mukaan turkoosista joten turkoosisävyinen peitto tuli (anteeksi Laurelia, varastin sun värit!) vaikkei vauvan sukupuoli olekaan tiedossa.






Peitosta tuli aika pieni, yritin saada lisää kokoa leveällä reunuksella mutta eipä se paljon auttanut. Tämä peitto sopii siis lähinnä ihan vastasyntyneelle, myöhemmin ehkä pihalla köllöttelyyn.

lauantai 9. helmikuuta 2013

Nimikoitua

Nämä nimikoidut sukat alkaa olla jo melkein tavaramerkkini. Jälleen valmistui yhdet, tällä kertaa pojan tarhakaverille. Näihin lasten sukkiin saa tehokkaasti käytettyä jämälankoja.






Seuraavan työn julkaisuun voikin mennä hetkonen, päätin opetella kinnasneulatekniikan eikä se näin alkuun tahdo luonnistua vielä kunnolla.

maanantai 4. helmikuuta 2013

Kierrätystä

Tilasin kirja-alesta Ihanat essut -kirjan. Essut on ihania, mutta myönnettäköön että harvemmin niitä tulee käytettyä. Varautukaa siis kaikki tutut ja puolitutut essulahjoihin jouluna ja merkkipäivinä! Ensimmäiseksi kaivoin esiin vanhan pöytäliinan ja äitini vanhan mekon suoraan 70-luvulta. Kaavojen suurennoksissa tuli ongelmia joten valitsin mallin jossa oli pelkkiä suoria viivoja, helppo suurentaa ilman koneita siis. Mallin nimi on Kantikasta.






Mistähän johtuu että kirjan mallilla nuo narut oli oikein muhkealla rusetilla ja silti narujen päät ylsi essun alareunan yli... Oliko sillä niin paljon pienempi essu;)